програма та календарні плани у 9 класі


АЛГЕБРА
9 клас
Кількість годин за програмою за рік – 70  годин
Кількість годин за програмою на І семестр –  32 години
Кількість годин за програмою на ІІ семестр –  38 години

Кількість годин на тиждень на І семестр – 2 години
Кількість годин на тиждень на ІІ семестр – 2 години

Календарний план складений відповідно до програми «  Математика. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-12 класи», затвердженої Міністерством освіти і науки України, видавництво «Перун», Київ. Ірпінь, 2005 рік.
Автори програми: ОСНОВНА ШКОЛА: М. І. Бурда (керівник групи), Г. В. Апостолова, В. Г. Беез, В. В. Грінчук, Ю. І. Мальований, А. Г. Мерзляк, Є. П. Нелін, Н. А. Тарасенкова, Г. М. Янченко, С. Є. Ліщенко
Навчальні плани на 2012/ 2013 різняться із вимогами зазначеними в програмі щодо к-ті тижневих годин з предмету

Кількість  контрольних робіт з тем
за інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти
9-й  клас. АЛГЕБРА
(2 год.  на тиждень, у І семестрі 32 год.,2 год. на тиждень у ІІ семестрі 38 год.,       усього 70  год.).
№ з/п
Назва теми
Кількість годин
Кіл-ть темат. оцінювань
І
Повторення і систематизація навчального матеріалу.
3
ІІ
Нерівності
17
2
ІІІ
Квадратична функція. Системи рівнянь з двома змінними.
23
2
ІV
Елементи комбінаторики, теорії ймовірності та статистики
10
1
V
Числові послідовності
12
1
VІ
Повторення і систематизація навч. Матеріалу
5
1
Всього

70
7

К-ть год
Зміст навчально=-го матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня
16
Тема 1. НЕРІВНОСТІ

Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей
Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною
Об’єднання та переріз множин. Числові проміжки
Рівносильні нерівності
Системи лінійних нерівностей з однією змінною
Учень/учениця:
наводить приклади: числових нерівностей; нерівностей зі змінними; лінійних нерівностей з однією змінною; подвійних нерівностей
пояснює:
·      що таке об’єднання та переріз множин;
·      зміст понять: a > b; a < b, a ³ b, a £ b
застосовує зазначені поняття для доведення нерівностей
формулює:
·      властивості числових нерівностей; властивості нерівностей зі змінною;
·      означення: розв’язку лінійної нерівності з однією змінною; рівносильних нерівностей
обґрунтовує властивості числових нерівностей
зображує на координатній прямій: об’єднання та переріз числових множин; задані нерівностями числові проміжки, виконує обернене завдання
записує розв’язки нерівностей та їх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей
розв’язує: лінійні нерівності з однією змінною; системи двох лінійних нерівностей з однією змінною
22
Тема 2. КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ

Нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найбільше та найменше значення функції
Перетворення графіків функцій
Квадратична функція, її графік і властивості
Квадратна нерівність. Система двох рівнянь з двома змінними
Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель текстової задачі
Учень/учениця:
наводить приклади: квадратичної функції
обчислює значення функції в точці
пояснює:
·      перетворення графіків функцій: f (x) → f (x) + а, f (x) → f (x + а), f (x) → kf (x), f (x) → f (kx);
·      алгоритм побудови графіка квадратичної функції
характеризує функцію за її графіком
розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції; побудову графіків функцій із використанням зазначених перетворень графіків; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь другого степеня з двома змінними; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей текстових задач
10
Тема 3. ЕЛЕМЕНТИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ

Основні правила комбінаторики. Частота та ймовірність випадкової події
Початкові відомості про статистику. Способи подання даних та їх обробки
Учень/учениця:
наводить приклади: випадкових подій; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики
пояснює, що таке: частота випадкової події, ймовірність випадкової події
розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків
12
Тема 4. ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ

Числові послідовності. Арифметична та геометрична прогресії, їх властивості. Формули n-го члена арифметичної та геометричної прогресій. Формули суми перших n-членів арифметичної та геометричної прогресій. Нескінченна геометрична прогресія та її сума при | q | < 1
Числова послідовність як математична модель реальних процесів
Учень/учениця:
наводить приклади: числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій
формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій
записує і пояснює:
·      формули: загального члена арифметичної та геометричної прогресій; суми перших n членів цих прогресій; суми нескінченної геометричної прогресії при | q | < 1;
·      властивості арифметичної та геометричної прогресій
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; обчислення суми нескінченної геометричної прогресії при | q | < 1; запис періодичного десяткового дробу у вигляді звичайного дробу; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій
10
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Алгебра    9 клас
( підручник під ред. Г. Янченко )
Номер уроку
Тема уроку
Дата
Дата
Тема №1. Повторення (3 годин)
1
Квадратні корені. Розв’язування квадратних рівнянь. Теорема Вієта


2
Рівняння, що зводяться до квадратних


3
Розв’язування текстових задач


Тема №2. Нерівності (17 годин)
4
Числові нерівності.

5
Доведення числових нерівностей.

6
Основні властивості числових нерівностей

7
Основні властивості числових нерівностей

8
Почленне додавання  і множення нерівностей.

9
Застосування числових нерівностей для оцінювання значення нерівностей.

10
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.

11
Контрольна робота №2


12
Аналіз контрольної роботи. Нерівність з однією змінною. Система та сукупність нерівностей з однією змінною.

13
Числові проміжки . Переріз і об’єднання проміжків.

14
Переріз і об’єднання проміжків.


15
Лінійна нерівність з однією змінною.

16
Лінійна нерівність з однією змінною.

17
Розв’язування систем (сукупностей) лінійних нерівностей з однією змінною.

18
Розв’язування систем (сукупностей) лінійних нерівностей з однією змінною.

19
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.

20
Контрольна робота №3

Тема №3. Квадратична функція (12 години)
21
Аналіз контрольної роботию  Функції.

22
Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції.

23
Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції.

24
Найпростіші перетворення графіків функцій

25
Найпростіші перетворення графіків функцій

26
Найпростіші перетворення графіків функцій

27
Функція , її властивості та графіки

28
Функція , її властивості та графіки

29
Квадратна нерівність.

30
Розв’язання квадратних нерівностей.

31
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.


32
Контрольна робота №4

. Квадратична функція. Системи рівнянь з двома змінними (11 годин)
33
Аналіз контрольної роботи. Графік рівняння з двома змінними

34
Системи рівняння, з двома змінними.

35
Графічний спосіб розв’язання систем рівняння з двома змінними

36
Розв’язання системи рівнянь з двома змінними

37
Розв’язування  систем  рівнянь з двома змінними

38
Розв’язання текстових задач складання системи рівнянь з двома змінними

39
Розв’язання текстових задач складання системи рівнянь з двома змінними

40
Розв’язання текстових задач складання системи рівнянь з двома змінними


41
Розв’язання текстових задач складання системи рівнянь з двома змінними


42
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.


43
Контрольна робота №5

Тема №4. Елементи комбінаторики, теорії ймовірності та статистики (10 годин)
44
Аналіз контрольної роботи.. Математичне моделювання

45
Математичне моделювання

46
Відсоткові розрахунки.

47
Формула складних відсотків.

48
Випадкова подія.

49
Ймовірність випадкової  події

50
Статистичні дані.

51
Способи подання даних.

52
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.


53
Контрольна робота №6

Тема №5 Числові послідовності (12 годин)
54
Аналіз контрольної роботи. Числові послідовності. Властивості числових послідовностей

55
Арифметична прогресія. 

56
Формула  n-го  члена арифметичної  прогресії .

57
Сума перших n членів арифметичної прогресії

58
Сума перших n членів арифметичної прогресії

59
Геометрична прогресія

60
Геометрична прогресія. Формула  n-го  члена геометричної прогресії

61
Сума перших n членів геометричної прогресії

62
Нескінченна геометрична прогресія  та її сума

63
Розв’язування вправ.


64
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.


65
Контрольна робота №7

Тема №6 Повторення і систематизація навчального матеріалу. ( 5 годин)
66
Аналіз контрольної роботи. Числові нерівності

67
Розв’язування лінійних нерівностей та їх систем

68
Підсумкова контрольна робота №8

69
Аналіз контрольної роботи. . Розв’язування рівнянь та нерівностей з однією змінною

70
Функції, властивості функції, властивості квадратичної функції.


9-й клас. 
ГЕОМЕТРІЯ
Кількість годин за програмою за рік – 70  годин
Кількість годин за програмою на І семестр –  32 години
Кількість годин за програмою на ІІ семестр –  38 години

Кількість годин на тиждень на І семестр – 2 години
Кількість годин на тиждень на ІІ семестр – 2 години

Календарний план складений відповідно до програми «  Математика. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-12 класи», затвердженої Міністерством освіти і науки України, видавництво «Перун», Київ. Ірпінь, 2005 рік.
Автори програми: ОСНОВНА ШКОЛА: М. І. Бурда (керівник групи), Г. В. Апостолова, В. Г. Беез, В. В. Грінчук, Ю. І. Мальований, А. Г. Мерзляк, Є. П. Нелін, Н. А. Тарасенкова, Г. М. Янченко, С. Є. Ліщенко
Навчальні плани на 2012/ 2013 різняться із вимогами зазначеними в програмі щодо к-ті тижневих годин з предмету
Кількість  контрольних робіт з тем
за інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти
9-й  клас. геометрія
(2 год.  на тиждень, у І семестрі 32 год.,2 год. на тиждень у ІІ семестрі 38 год.,       усього 70  год.).
№ з/п
Назва теми
Кількість годин
Кіл-ть темат. оцінювань
І
Повторення і систематизація навчального матеріалу.
3
ІІ
Розв’язування трикутників
15
1
ІІІ
Правильні многокутники
7
1
ІV
Декартові координати на площині (10 годин)
9
1
V
Геометричні перетворення  (10 годин)
10
1
Вектори на площині  (10 годин)
10
1
VІІ
Початкові відомості зі стереометрії  (8 годин)
8
1
VІІІ
Повторення і систематизація навч. Матеріалу
7
1
Всього

70
7

К-ть год
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня
22
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ

Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника. Паралелограм, його властивості й ознаки. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості. Трапеція
Вписані та описані чотирикутники. Вписані та центральні кути
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника, її властивості
Середня лінія трапеції, її властивості
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника
формулює:
·      означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;
·      ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників;
·      теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника
класифікує чотирикутники
зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи
обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду
доводить:
·      властивості й ознаки паралелограма, властивості прямокутника, ромба, квадрата, середньої лінії трикутника і трапеції, вписаних та центральних кутів, вписаного та описаного чотирикутників;
·      теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
10
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ

Узагальнена теорема Фалеса
Подібні трикутники
Ознаки подібності трикутників
Застосування подібності трикутників
Учень/учениця:
наводить приклади подібних трикутників
пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур
формулює:
·      теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;
·      означення подібних трикутників;
·      ознаки подібності трикутників;
·      узагальнену теорему Фалеса;
·      властивості середніх пропорційних у прямокутному трикутнику
зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники
обґрунтовує подібність трикутників
доводить: ознаки подібності трикутників; теорему про середні пропорційні відрізки в прямокутному трикутнику
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач
14
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ

Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника
Теорема Піфагора
Перпендикуляр і похила, їх властивості
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника
Значення синуса, косинуса, тангенса деяких кутів
Розв’язування прямокутних трикутників
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті
пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»
формулює:
·      властивості перпендикуляра і похилої;
·      означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника;
·      теорему Піфагора;
·      співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника
знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута
обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°
доводить теорему Піфагора
розв’язує прямокутні трикутники
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач
16
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ

Многокутник та його елементи
Опуклі та неопуклі многокутники
Сума кутів опуклого многокутника
Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола
Поняття площі многокутника. Основні властивості площі многокутника
Площі прямокутника, паралелограма, ромба, трикутника, трапеції
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
пояснює, що таке: многокутник та його елементи; опуклий і неопуклий многокутники; плоский многокутник; площа многокутника
формулює:
·      означення: діагоналі многокутника; многокутника, вписаного у коло, многокутника, описаного навколо кола;
·      основні властивості площі многокутника;
·      теорему: про суму кутів опуклого многокутника; про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції
записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті
зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола
обчислює площі многокутників, використовуючи вивчені властивості та формули
доводить теорему про площу: паралелограма; ромба; трикутника; трапеції
застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач
8
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
  
9 клас геометрія
(підручник під ред. А.Г. Мерзляк)
Номер уроку
Тема уроку
Дата
Дата
Пр.
Повторення
  1.  
Властивості чотирикутників


  1.  
Теорема Піфагора



  1.  
Площі чотирикутників



Тема №1 Розв’язування трикутників (15годин)
  1.  
Означення триногометричних функцій на колі ( для кутів від 00 до 1800 ).


  1.  
Тригонометричні тотожності



  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Теорема косинусів


  1.  
Наслідки з теореми косинусів


  1.  
Теорема синусів


  1.  
Зв’язок між пропорційними відношеннями теореми синусів і діаметром описаного кола


  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.


  1.  
Контрольна робота №1



  1.  
Аналіз контрольної роботи. Основні типи задач на розв’язування трикутників у задачах


  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Розв’язування задач.



  1.  
Застосування розв’язування трикутників у задачах



  1.  
Площі трикутника і чотирикутника


  1.  
Формула Герона. Формули радіусів вписаного й описаного кіл трикутника


Тема №2 Правильні многокутники (7 годин)
  1.  
Означення правильного многокутника. Існування вписаного й описаного кіл


  1.  
Формула радіусів вписаного й описаного кіл правильних многокутників


  1.  
Побудова правильних многокутників


  1.  
Довжина кола й дуги кола.


  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.


  1.  
Контрольна робота №2


Тема №3 Декартові координати на площині (9 годин)
  1.  
Аналіз контрольної роботи . Прямокутна система координат на площині (повторення). Координати середини відрізка.


  1.  
Відстань між двома точками


  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Рівняння фігури на площині. Рівняння кола


  1.  
Рівняння прямої


  1.  
Розв’язування задач методом координат. . Взаємне розташування прямих у системі координат


  1.  
Розв’язування задач.



  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.


  1.  
Контрольна робота №3


Тема №4 Геометричні перетворення  (10 годин)
  1.  
Аналіз контрольної роботи . Поняття про геометричні перетворення. Переміщення та його властивості


  1.  
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої


  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Поворот. Паралельне перенесення


  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Перетворення подібності. Гомотетія. Властивості подібних фігур.


  1.  
Розв’язування задач методом геометричних перетворень


  1.  
Геометричні перетворення. Підсумковий урок


  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



  1.  
Контрольна робота №4


Тема №5  Вектори на площині  (10 годин)
  1.  
Аналіз контрольної роботи . Означення вектора, модуль і напрям вектора. Рівні вектори


  1.  
Координати вектора


  1.  
Додавання векторів


  1.  
Віднімання векторів


  1.  
Розв’язування задач


  1.  
Множення вектора на число


  1.  
Скалярний добуток векторів


  1.  
Вектори на площині. Підсумковий урок


  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



  1.  
Контрольна робота №5


Тема №6  Початкові відомості зі стереометрії  (8 годин)
  1.  
Аналіз контрольної роботи . Основні геометричні фігури в просторі. Взаємне розташування прямої і площини.


  1.  
Взаємне розташування прямих у просторі. Взаємне розташування площини


  1.  
Поняття многогранника. Призма. Піраміда


  1.  
Об’єми призми і піраміди


  1.  
Циліндр, конус, куля


  1.  
Об’єми тіл обертання


  1.  
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



  1.  
Контрольна робота №6


  1.  




Тема №7  Повторення і систематизація навчального матеріалу  (7 годин)
  1.  
Аналіз контрольної роботи . Розв’язування трикутників. Обчислення площі.


  1.  
Правильні многокутники. Довжина кола й площа круга


  1.  
Декартові координати на площин Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.


  1.  
Підсумкова контрольна робота №7


  1.  
Аналіз контрольної роботи . Геометричні перетворення


  1.  
Вектори на площині


  1.  
Підсумковий урок


Комментариев нет:

Отправить комментарий