Програма та календарні плани у 7 класі

АЛГЕБРА
7 клас
Кількість годин за програмою за рік – 70  годин
Кількість годин за програмою на І семестр –  32 години
Кількість годин за програмою на ІІ семестр –  38 години

Кількість годин на тиждень на І семестр – 2 години
Кількість годин на тиждень на ІІ семестр – 2 години

  1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015р. № 585
  2. Мерзляк А.Г. Алгебра. 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів: академ. Рівень, А.Г. Мерзляк, Д.А.Номіровський, В.Б.Полонський, М.С.Якір-Х.;Гімназія, 2015.-256с.

Кількість  контрольних робіт з тем
за інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти
7-й  клас. АЛГЕБРА
(2 год.  на тиждень, у І семестрі 32 год.,2 год. на тиждень у ІІ семестрі 38 год.,     
 усього 70  год.).
№ з/п
Назва теми
Кількість годин
Кіл-ть темат. оцінювань
І
Повторення і систематизація навчального матеріалу.
3
Контрольний моніторинг на початок року ( Кр № 1 )
ІІ
Лінійні рівняння з однією змінною
7
1
ІІІ
Цілі вирази
46
14
ІV
Функції
10
1
V
Системи лінійних рівнянь із двома змінними
14
1
VІ
Повторення і систематизація навчального матеріалу
5
1
Всього

85
8

К-ть год
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня
43
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Тотожність. Тотожні перетворення виразу
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення.
Степінь многочлена Додавання, віднімання і множення многочленів
Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів
Розкладання многочленів на множники
Учень/учениця:
наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів
пояснює:
·      як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних;
·      що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт
формулює:
·      означення: одночлена, степеня з натуральним показником, многочлена, подібних членів многочлена степеня многочлена;
·      властивості степеня з натуральним показником;
·      правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів
записує і обґрунтовує:
·      властивості степеня з натуральним показником;
·      формули скороченого множення
розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень
9
Тема 2. ФУНКЦІЇ
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції
Лінійна функція її графік та властивості
Учень/учениця:
наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій
пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції
формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність
називає та ілюструє на прикладах способи задання функції
описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду — прямої пропорційності
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі)
13
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ
Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач
Учень/учениця:
наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
пояснює:
·      що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;
·      скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними
формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними
описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними
характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків
розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними
5
Тема 4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ


Номер уроку
Тема уроку
Дата
Пр.
Пр.
І Вступ до алгебри. 3 години.
1.




2.




3.




ІІ. Лінійні рівняння з однією змінною. 7годин.
4.
Лінійні рівняння з однією змінною.



5.
Лінійні рівняння з однією змінною.



6.
Розв’язування задач за допомогою рівнянь



7.
Розв’язування задач за допомогою рівнянь



8.
Розв’язування задач за допомогою рівнянь



9.
Урок систематизації знань та підготовка до контрольної роботи



10.
Контрольна робота № 1



ІІІ. Цілі вирази. 46 годин.
11
Аналіз контрольної роботи. Тотожньо рівні вирази. Тотожності.



12.
Степінь з натуральним показником.



13.
Степінь з натуральним показником.



14.
Властивості степеня із натуральним показником



15.
Розв’язування вправ



16.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



17.
Одночлени



18.
Розв’язування вправ



19.
Многочлени



20.
Додавання і віднімання многочленів



21.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



22.
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.



23.
Контрольна робота № 2



24.
Аналіз контрольної роботи. Множення многочлена на многочлен



25.
Розв’язування вправ



26.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



27.
Множення многочлена на многочлен



28.
Розв’язування вправ



29.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



30.
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки



31.
Розв’язування вправ



32.
Розкладання многочлена на множники . Метод групування



33.
Розв’язування вправ



34.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



35.
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.



36.
Контрольна робота № 3



37.
Аналіз контрольної роботи. Добуток різниці та суми двох виразів



38.
Розв’язування вправ



39.
Різниця квадратів двох виразів



40.
Розв’язування вправ



41.
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів



42.
Розв’язування вправ



43.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



44.
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів



45.
Розв’язування вправ.



46.
Розв’язування вправ. Самостійна робота



47.
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.



48.
Контрольна робота № 4



49.
Аналіз контрольної роботи. Сума і різниця кубів двох виразів



50.
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники



51.
Розв’язування вправ.



52.
Розв’язування вправ.



53.
Розв’язування вправ.



54.
Розв’язування вправ. Самостійна робота.



55.
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.



56.
Контрольна робота № 5



ІV. Функції. 10 годин.
57.
Аналіз контрольної роботи. Зв’язки між величинами. Функція.



58.
Розв’язування вправ.



59.
Способи задання функції.



60.
Графік функції.



61.
Розв’язування вправ.



62.
Лінійна функція, її графік і властивості.



63.
Розв’язування вправ.



64.
Розв’язування вправ. Самостійна робота.



65.
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи.



66.
Контрольна робота № 6



V. Система лінійних рівнянь із двом змінними.14 годин.
67.
Аналіз контрольної роботи. Рівняння з двома змінними



68.
Лінійне рівняння із двома змінними і його графік.



69.
Розв’язування вправ.



70.
Системи рівнянь із двома змінними.



71.
 Графічний спосіб розв’язування системи двохлінійних рівнянь із двома змінними



72.
Розв’язування вправ.



73.
Розв’язування системи лінійних рівнянь методом підстановки.



74.
Розв’язування вправ.



75.
Розв’язування системи лінійних рівнянь методом додавання



76.
Розв’язування вправ.



77.
Розв’язування задач за допомогою системи лінійних рівнянь.



78.
Розв’язування задач.



79.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



80.
Контрольна робота № 7



VІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу. 5 годин.
81.
Розв’язування вправ на повторення.



82.
Контрольна робота № 8



83.
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ.



84.
Розв’язування вправ



85.
Підсумок уроку.




7-й клас. 
ГЕОМЕТРІЯ
Кількість годин за програмою за рік – 70  годин
Кількість годин за програмою на І семестр –  32 години
Кількість годин за програмою на ІІ семестр –  38 години

Кількість годин на тиждень на І семестр – 2 години
Кількість годин на тиждень на ІІ семестр – 2 години

  1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015р. № 585
  2. Мерзляк А.Г. Алгебра. 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів: академ. Рівень, А.Г. Мерзляк, Д.А.Номіровський, В.Б.Полонський, М.С.Якір-Х.;Гімназія, 2015.-256с.

Кількість  контрольних робіт з тем
за інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти
7-й  клас. геометрія
(2 год.  на тиждень, у І семестрі 32 год.,2 год. на тиждень у ІІ семестрі 38 год.,       усього 70  год.).
№ з/п
Назва теми
Кількість годин
Кіл-ть темат. оцінювань
І
Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
9
1
ІІ
Трикутники
17
1
ІІІ
Паралельні прямі. Сума кутів трикутника.
16
2
ІV
Коло та круг.
8
1
V
Повторення і систематизація навчального матеріалу
5
1
Всього

55
6

К-ть год
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня
8
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань між двома точками
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками
формулює властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання та відкладання відрізків і кутів
класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті)
вимірює та обчислює довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання
зображує та знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
18
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗміщення ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості
Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. Кут між двома прямими, що перетинаються
Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
пояснює:
·      що таке аксіома, теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми;
·      суть доведення від супротивного
формулює:
·      означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої;
·      аксіому паралельних прямих;
·      властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною;
·      ознаки паралельності прямих
вимірює та обчислює відстань від точки до прямої
зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною
обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих
доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; ознаки паралельності прямих
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
25
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ
Трикутник і його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника
Види трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки
Нерівність трикутника. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника
Сума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника та його властивості
Рівність геометричних фігур. Ознаки рівності трикутників
Ознаки рівності прямокутних трикутників. Властивості прямокутних трикутників
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур
пояснює, що таке рівні фігури
формулює:
·      означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника;
·      властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників;
·      ознаки: рівності трикутників; рівнобедреного трикутника
класифікує трикутники за сторонами і за кутами
зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники
обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників
доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивості кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
13
Тема 4. КОЛО І КРУГ
Коло. Круг
Дотична до кола, її властивість
Коло, описане навколо трикутника
Коло, вписане в трикутник
Геометричне місце точок
Учень/учениця:
наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті
пояснює, що таке: геометричне місце точок
формулює:
·      означення: кола, круга, їх елементів, дотичної до кола, серединного перпендикуляра до відрізка, кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник;
·      властивості: серединного перпендикуляра до відрізка, бісектриси кута, дотичної до кола, діаметра і хорди кола, серединних перпендикулярів до сторін трикутника, бісектрис кутів трикутника, властивості дотичної до кола
зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника
застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач
6
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ


7 клас
Геометрія
(підручник під ред. А.Г. Мерзляк, 2009р.)



Номер уроку
Тема уроку
Дата
Дата
Пр.
І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості. 9 годин.
1.
Точки та прямі



2.
Відрізок та його довжина.



3.
Промінь. Кут. Вимірювання кутів.



4.
Суміжні та вертикальні кути.



5.
Перпендикулярні прямі.



6.
Аксіоми.



7.
Розв’язування задач.



8.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



9.
Контрольна робота №1



ІІ. Трикутники. 17 годин
10.
Аналіз контрольної роботи. Рівні трикутники. Висота, медіана, бісектриса трикутника.



11.
Розв’язування задач.



12.
Перша та друга ознаки рівності трикутників.



13.
Розв’язування задач.



14.
Розв’язування задач.



15.
Рівнобедрений трикутник. Його властивості.



16.
Розв’язування задач.



17.
Розв’язування задач.



18.
Ознаки рівності трикутників.



19.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



20.
Контрольна робота №2



21.
Аналіз контрольної роботи. Третя ознака рівності трикутників.



22.
Розв’язування задач.



23.
Розв’язування задач.



24.
Теореми.



25.
Розв’язування задач.



26.
Розв’язування задач



ІІІ. Паралельні прямі. Сума кутів трикутника. 16 годин.
27.
Паралельні прямі.



28.
Ознаки паралельності двох прямих.



29.
Розв’язування задач.



30.
Розв’язування задач.



31.
Властивості паралельних прямих.



32.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



33.
Контрольна робота №3



34.
Аналіз контрольної роботи. Сума кутів трикутника.



35.
Розв’язування задач.



36.
Нерівність трикутника.



37.
Прямокутний трикутник.



38.
Розв’язування задач.



39.
Властивості прямокутного трикутника.



40.
Розв’язування задач.



41.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



42.
Контрольна робота №4



ІV. Коло та круг. 8 годин.
43.
Аналіз контрольної роботи. Геометричне місце точок. Коло та круг



44.
Властивості кола. Дотична до кола.



45.
Розв’язування задач.



46.
Розв’язування задач.



47.
Описане та вписане кола трикутника.



48.
Розв’язування задач.



49.
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи.



50.
Контрольна робота №5



V. Повторення навчального матеріалу. 5 годин.
51.
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.



52.
Контрольна робота №6



53.
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.



54.
Підсумковий урок.



Комментариев нет:

Отправить комментарий